Ez egy általános rendhagyó leirat, sajnos már nincsenek különbségek, s ahogyan egyre közeledünk ahhoz a ponthoz, egyre kevesebb esélyetek leszen megtenni, amit már megtehettetek volna, ha nem azokra figyeltetek volna, akik annyi kárt okoztak eddig is nektek is. Lehet mondani, a neveket, de nincsen értelme, mivel azokat kellene látni, akik őket irányítván befolyásolják a gaztetteik végrehajtásában. Nincs különbség közöttük, de nekik is van lehetőségük onnan kiszabadulni, csak tudniuk kellene, ami oly kézenfekvő, oly felemelő, s felelősséggel tartozunk értük is, ha nem teszünk meg érdekükben mindent, hogy kiszabadítsuk vagy inkább megszabadítsuk őket nyílt szívű imáinkkal, felemelő böjtjeinkkel, tisztuló szívvel, lélekkel... Két út van, az egyik a másikkal teljesen ellentétesen halad, s a meredekebb, keskenyebb, éppen a széles út közepén, a világgal szemben, a világi gondolkodással szemben.A következő feladat számotokra, irjátok meg  mit jelent számotokra a fenti szó, csak úgy tegyétek, hogy anyagi dolgokat semmilyen esetben ne írjatok, csak olyant ami bizonyíték összetartozásotokra, ezt küldjétek el egymás számára akár levélben, akár közös álmaitokban, s amelyik megegyezik mindkettőtöknél azt bővítsétek még egy tagmondattal. Számotokra a feladat adott, ilyenkor derül, ki igazán, hogy azért mert már eggyek az egységben, vagy azért mert más lehetőség ezen a közös úton nincsen. Következő gondolatotokkal, pedig azt tegyétek ami helyes, tudjátok lelketek hetedik szobájában megértitek, ha odafigyeltek hálatelt szívvel. Kívánom, a többit éljétek meg és engedjétek magatokat összeforrasztani.




Quicumque sancti Athanasii
Szent Atanáz Hitvallása
Aki üdvözülni akar, * mindenekelőtt szükséges, hogy a katolikus hitet tartsa;
Melyet ha valaki épen és felbonthatatlanul nem tart, * kétségkívül örökre elvész.
Ez pedig a katolikus hit: * hogy tiszteljünk egy Istent a Szent Háromságban és a Szent Háromságot az egyességben;
Sem a személyeket egybe nem elegyítvén, * sem a természetet el nem választván.
Mert más az Atyának személye, más a Fiúé, * más a Szentléleké;
De az Atyának és Fiúnak és Szentléleknek egy az istensége, * egyenlő a dicsősége, egyenlőképpen örökkévaló a felsége.
Amilyen az Atya, olyan a Fiú, * olyan a Szentlélek.
Nem-teremtett az Atya, nem-teremtett a Fiú, * nem-teremtett a Szentlélek.
Mérhetetlen az Atya, mérhetetlen a Fiú, * mérhetetlen a Szentlélek.
Örökkévaló az Atya, örökkévaló a Fiú, * örökkévaló a Szentlélek;
És mindazonáltal nem három örökkévaló, * hanem egy örökkévaló;
Miképpen nem három nem-teremtett, sem három mérhetetlen, * hanem egy nem-teremtett és egy mérhetetlen.
Hasonlóképpen: mindenható az Atya, mindenható a Fiú, * mindenható a Szentlélek;
És mindazonáltal: nem hárman a mindenhatók, * hanem egy a mindenható.
Azonképpen: Isten az Atya, Isten a Fiú, * Isten a Szentlélek;
És mindazonáltal: nem hárman istenek, * hanem egy az Isten.
Azonképpen: Úr az Atya, Úr a Fiú, * Úr a Szentlélek;
És mindazonáltal: nem három úr, * hanem egy Úr;
Mert miképpen a keresztényi igazság kényszerít, hogy külön mindenik személyt Istennek és Úrnak valljuk, * úgy a katolikus isteni tudomány tiltja,
hogy három istent vagy három urat mondjunk. Az Atya senkitől sem alkottatott, * sem teremtetett, sem született.
A Fiú csak az Atyától vagyon: * nem alkottatott, sem teremtetett, hanem született.
A Szentlélek az Atyától és a Fiútól vagyon: * nem alkottatott, sem teremtetett, sem született, hanem származott.
Egy azért az Atya, és nem hárman vannak atyák, egy a Fiú, nem hárman vannak Fiúk, * egy a Szentlélek, nem hárman vannak a lelkek;
És ebben a Szent Háromságban semmi sincs elébb vagy utóbb, sem nagyobb és kisebb, * hanem a három személy egyenlőképpen örökkévaló és egymáshoz képest egyenlő.
Úgy, hogy amint előbb mondtuk: * mindenikben az egység a háromságban, és a háromság az egységben tisztelendő legyen.
Aki azért üdvözülni akar, * ilyen értelemben gondolkodjék a Szentháromságról;
De szükséges az örök üdvösséghez az is, * hogy igaz hittel higgyen Urunk, Jézus Krisztus megtestesüléséről is.
Ez azért az igaz hit: hogy higgyük és valljuk, * hogy a mi Urunk, Jézus Krisztus Istennek Fia, Isten és ember.
Isten: időnek előtte, az Atyának lényegi valójából született, * és ember: az anyának valójából időben született.
Tökéletes Isten, tökéletes ember: * értelmes lélekből és emberi testből áll.
Egyenlő az Atyával istensége szerint, * kisebb az Atyánál embersége szerint;
Noha Isten és ember, * mindazonáltal nem kettő, hanem csak egy a Krisztus.
Egy pedig: nem az istenségnek testté változásával, * hanem az emberi természetnek Istenhez való felvételével.
Egy nem a természeteknek egybeelegyítése által, * hanem az egy személyben való egysége által.
Mert miképpen az értelemmel bíró lélek és test egy ember, * úgy az Isten és ember: egy Krisztus.
Ő üdvösségünkért szenvedett, poklokra szállott, * harmadnapra halottaiból feltámadott.
Felment mennyekbe, ül a mindenható Atyaistennek jobbján, * onnan leszen eljövendő ítélni eleveneket és holtakat;
Kinek eljövetelére minden embernek fel kell kelni testükkel együtt, * és számot kell adni tulajdon cselekedeteikről;
És akik jót cselekedtek, örök életre mennek, * akik pedig gonoszt, örök tűzre.
Ez a katolikus hit, * melyet ha valaki híven és állhatatosan nem hisz, üdvösségre nem juthat.